“MURID
TOBAT”
Di
smpn I jagaraksa terdiri ti 750 jumlah siswa.di smp eta aya 21 kelas. Kelas
tjuh aya 7 kelas, kelas dalapan aya tujuh kelas, kelas salapan aya tujuh kelas.
Di smpn eta aya 3 kelas anu nungguan nyaeta kelas 7a, 8a, sareng 9a. kelas
unggulan eta di bedakeun penilaianna ku guru-guru. Sebab murid kelas unggulan
mah muridna parinter, sareng balager.
Tapi
di kelas 9a aya anu namina Aep , jalmina badung pisan, ka guru ge sok ngalawan,
komo kana pak guru ajat mah meni ngalawan pisan. Aep sering asup nang bk, orang tuana di panggil
bae tah mu pak guru ka sakola, ngalanggar pelaturan sakola teh siga na ka hobiana, baturan sakelas na ge era
ngabaturana da sarieuneun, sok maen fisik.
Pas
poe senen murid smpn I jagaraksa arek upacara, jam satengah tujuh murid-murid
atos loba anu datang ka sakola. Aya anu rek piket, anu rek ka kantin hela rek
meser sarapan, jsb.
Jam
tujuh lewat lima belas, bel tanda persiapan upacarateh nyuara, murid-murid smpn
I jagaraksa lalumpatan ti luar panto gerbang da bisi ka buru gerbang na di
tutup ku pak ujang, maneh nateh satpam di smpn I jagaraksa.
Rosnah,
heni, sareng Aep berangkat ti rorompokna
bareng, barudak teh siswa kelas 9a. tapi
pas tos nyampe di luar apnto gerbang Aep ngomong kana rosna sareng heni, ngakuna rek
nyamper baturana anu rompokna di pinggir smp, eta teh namina joni.
“heh,
ros, hen. Abdi bade nyamper si Joni hela nya, abdi atos janji rek nyamper
manehna” ceuk Aep .
“Aep
, bel tanda upacara teh tos nyuara,
panto gerbang ge rek di ututp ku pak ujang ceuk rosnah.
“
muhun, Aep . Hayu gera siap-siap rek upacara. Ceuk heni.
“hem…gera
tiheula baelah, abdi bade nyamper Joni hela, abdi tos jangjian jeung maneh na,
abdi teu ngenah hate ka si Joni lamun teu nepatkeun janji. Ceuk Aep .
“muhun
ge, ti heula nya ……… ceuk rosna jeung heni
“nya,
ceuk Aep .
Sing
horeng, si Aep teh lain rek nepatkeun janjina ka si joni, rek
nyamper ka rompokna. Tapi Aep teh meser rokok sabari nongkrong sareng baturana
anu baradung, di warung.
Gerbang
sakola tos ditutup ku pak ujang, upacar di mulai. Upacara jalan lancar, langka
entosan, beng tongkrong si Aep ngaloncat
kana pager bari sakolaan. Pak roni teh nyaeta, teu lewat harep, gara-gara kanyahoan
pak guru bisi di hokum jeung di carekan. Pas budak ngaloncat pager besi sakolaan.
Pak roni teh nyaeta pengurus kabersihan
di smpn I jagraksa. Pak roni langsung mere nyaho ka pak guru ajat. Salaku
pengurus bk sareng wali kelas 9a.
Saatos
upacara entosan, murid-murid mulai barubar. Arasup kana kelas masing-masing,
jeung langsung ngalanjutkeun pelajaran. Lamun si Aep sareng gengna dipanggil karuang bk ku pak guru
ajat, bade di pasihan pengarahan sareng rek di hukum supaya kapok teu
ngalakukeun pelanggaran pelaturan sakola deui.
Diriung
kelas 9a, heni,Joni sareng rosnah ker ngbrolkeun si Aep .
“jon,
ari si Aep kamana pan teu bareng jeung
maneh, da pas ker isuk si Aep ngomongna
rek nyamper ka rompok maneh saencan upacar di mulai ceuk heni.
“da
hente hen, abdi sareng heni emang janjian, lamun saencan upacara Aep nyamper hela ka rompok abdi, cek joni.
“terus
si Aep kamana pan teu aya di kelas ?
ceuk rosnah “duka atuh, abdi ge teterang, eh pan pak guru ajat can asup kakelas
nya. Ceuk joni.”aya rapat meren ceuk heni
Henteu
kebel budak ngaromongkeun tentang si Aep jeung pak guru ajat, pak roni datang ka kelas
9a. pak roni di amanatan ku pak guru ajat tah masihan tugas jang murid 9a.
“anak-anak,bapak
guru ajat teu bisa asup ka kelas, tapi masihan tugas di kerjakeun ku anak-anak,
materina anu kamari atos dipasihan ku pak ajat, kawari tah ngalanjutkeun deui.
Sabab Aep jeung gengna sup bu. Ceuk pak
roni. Astagfirullahal’adzim ….. si Aep ku naon pak ?
“si
Aep teu ngilu upacara, pas upacar
entosan, bapak manggihan si Aep nuju
ngaloncat pager besi besi sakola, terus
ku bapak di laporkeun ka bapak guru ajat. Ceuk pak roni.
“ya allah….. si Aep ku badung-badung teing cek heni.
“hen,
ros si Aep teu nyamper ka rompok abdi
meren malah nongrong di warung jeung
heng manehna. Ceuk joni.
“hem….
Dasar Aep -Aep teu berubah-berubah,
bisana nyussahkeun kana kolot, ngisinkeun kelas urang, kapan kelas urang teh kelas unggulan. Nu aya di pikiran murid-murid
lain, kelas urang teh sarua sareng kelas
budak. Ceuk rosnah.
”muhun,
nu nyieun ulah hiji siswa, nu keuna goreng namah sasarengan .
Diruang bk pak ajat
sareng Aep nuju ngobrolkeun masalahna. “Aep
, ku naon deui nak ? masalah naon deui anu di jieun ku maneh teh “ ceuk pak guru ajat.
“biasa
pak ngalanggar pelaturan sakola. Ceuk Aep .
“maneh
teh sigana lamun asup ruang bk meni
bangga pisan, isi atuh Aep , kolot maneh karunya, nyiar artos encis sareng
sakola maneh, banting tulang, mati-matian, kelas unggulan ge jadi goreng di
pandang ku guru jeung murid lain. Bapak ge gagal nga didik maneh, Aep teh tos
dewasa, pikiran na kudu bener, sakola anu getol atuh Aep . Sugan wae jadi jalmi
sukses. Proses moal ngahianati hasilna. Ceuk pak guru ajat.
“lah
nu bener pak , da abdi mah kieu tos biasa, abdi teu isin kasasaha, ka ema jeung
bapak ge abdi mah henteu ceuk Aep .
“Allahuakbar
….. Astagfirullahal’adzim, moga bae sairing jalan waktos, maneh bisa berubah
jadi bager Aep . Tos uih maneh bebeja ka ema maneh, jang isuk tah kasakola ku
bapak, yah nimukeun bapak. Yeuh surat panggilan orang tuana. Tong hilap pasihkeunnya.
Ceuk pak guru ajat.
“tos
lah pak, ulah make surat,kek ge ti abdi di wartosan ka ema. Ceuk Aep .
“kumha
maneh bae lah Aep . Nu penting keur isuk maneh kufu mawa orang tua ka sakola.
Ceuk pak guru ajat.
Bel
tanda uih nyuara. Aep ,heni,rosnah sareng Joni pasamporok tens uih bareng.
“Aep
, ari maneh teu ku nanaon, teu ngilu upacara, ngaloncat pager besi sakola deui.
Ceuk heni
“nya,
Aep . Tobat atuh maneh, karunya ka ema jeung bapak maneh, pan guru ajat sareng
kelas 9a di jieun isin bae ku maneh. Karunya atuh pak guru ajat, di omongan bae
ku guru jeung murid lain! Ceuk rosnah.
“diomongkeun
naon ? ceuk Aep . Nanya ka rosnah.
“ceuk
guru sareng murid nu lain, pak guruajat teu bisa ngabimbing jeung ngajaran
muridna, Aep pikarunya atuh ku maneh pak
guru ajat menang ka gorengan guru-guru maneh. Ceuk rosnah.
“teing
baelah . ceuk Aep .
“bereubah
atuh Aep , jadi lewih bager ti poe kamari. Nu di om omongkeun ku resin jeung
rosna teh bner. Ceuk Joni ka Aep .
“geslah
dia jon, loba ngomong, gila aing kana dia. Ceuk Aep . Aep nonjok Joni sampe pingsan.
“Aep
nanaonan maneh, ceuk heni.
Joni
di angkat ku bapak-bapak anu aya di sekitarkajadian, tapi si Aep namah tos uih ka rompokna teu tanggung jawab.
Si Joni di bawa ka rompok rosnah, usul ti rosnah sorangan. Sajam kemudian, Joni
sadar tina pingsan na.
“jon,
Alhamdulillah maneh tos siuman. Kumha naon nu dirasa ? ceuk rosnah ka joni.
“hulu
abdi lulunjang keneh ros. Ceuk joni.
“si
Aep bener-bener poharabadungna. Ceuk
heni
“jon,
inum yeuh cai ameh teu puyeng teing. Ceuk rosnah.
Sajam
kemudian, Joni tos mendingan, terus Joni ngucapkeun hatur nuhun ka rosnah,
sareng heni. Akhirna Joni sareng heni pamitan rek uih.
Sa
antos amih, Aep tos nyampe di rompokna. Aep
ngucapkeun rompok teu ngucapkeun salam
jeung teu ngetok-ngetuk panto acan, terus emana nitahan Aep shalat jeung emam eh si Aep na malah ngalawan. Kalah menta encis ka ema na
jang meser rokok, tapi ku emana teu di pasihan lantaran emana teu bogaeun
encis. Si Aep kalah nembal.
“ah,
dasar ema pelit . ceuk si Aep .
Aep
mere nyahokeun emana bahwa jang isuk teh
emana di titah ka sakola gara-gara si Aep
ngajieun ulah deui. Emana muji gede
manehna tos cape nasehatan si Aep tapi
teu di denge-dengekeun.
Kaesokan
poena, diruang kelas 9a, Aep , heni,rosnah, joni, sareng nu lain nuju belajar.
Di ajar ku pak ajat. Pas pak ajat ngajar jam pelajaran terakhir, emana Aep datang ka kelas 9a, terus katimu jeung pak
guru ajat. Pak guru ajat nitahan emana Aep nungguan di ruang bk. Terus murid kelas 9a
ngalanjutkeun jam pelajaran sampe uih. Si Aep mah malah bolos.
Di
ruang bk pak guru ajat sareng ema Aep nuju ngomongkuen Aep tentang kalakuana, si Aep teh meni kabina-bina teuing ngalanggar pelaturan
sakola bae.
Ema
Aep ge tos cape ngajaranna, da ka emana
ge teu nurut, ngalawan bae. Padahal ema sareng bapak Aep tos banting tulang, sareng nginjeuman encis ti
tatanggana jeung sakola si Aep .
Pak
guru ajat ngarti kasusahan orang tuuana si Aep , pak guru ajat masih mere ka sempatan
si Aep di smp eta keneh. Tapi, lamun si Aep
ngulang kasalahan deui. Pak guru ajat
teu bisa nulungan deui. Si Aep kudu
sakola atawa pindah sakola.
Pak
guru ajat ge nyungkeun kerja samana jeung orang tua si Aep , so’alna si Aep teh kedeng deui lulus sakola, jadi kudu ngajaga
kalakuana.
Ka
esokan poena si Aep sakola di samper ku
baturanna, baturana mawa motor si Aep di
bonceng, ka sakola. Pas di jalan baturan si Aep teh mawa motorna kasetanan, di
jemping-jempingkeun, nyalip motor jeung mobil, norobos lampu merah, aya jalmi
anu rek nyebrang ge tereh ka tabrak.
Pas
budak rek belok ka parapatan sakolaan, tiba-tiba budak teh nabrak mobil, budak ngacleung lumayan jauh ti
tempat kajadian, budak luka-luka parah, komo si Aep mah sukuna nyelap dina ban mobil. Langsung di
bawa ka rumah sakit anu deket.
Sing
horeng mobil anu ku budak di tabrak teh mobil pak guru ajat. Keluarga korban
diparanggil ku pihak rumah sakit, termasuk ema Aep ge di panggil.
Dokter
ngadatangan emana Aep . Dokterna namina ajeung. Bu dokter ajeung ngomong sareng
emana Aep , bahwa Aep teh luka parah di bagian sukuna. Sukuna kudu di
amputasi. Daek teu daek kudu di jalankeun oprasi. Emana Aep mikiran biayana, ceuk bu dokter ajeung, emana
ulah di pikiran biaya deui, biayana tos di tanggung ku pak guru ajat, nyaeta
jalmi nu mobilna tos di tabrak , pak guru ajat nyahoeun bahwa eta teh muridna.
Pak
guru ajat ngarti kana ka uangan keluarga , terus si Aep di amputasi emana ngadat ngan pak guru ajat
nyuhungkeun hampura sareng ngucapkeun hatur nuhun.
Si
Aep nyesel kana kalakuana, kiwari maneh
na jadi jalmi bager loba jalmi anu nga banggakeun maneh na pak guru ajat, ema
na sareng baturna nga maaf keun maneh na.
TUGAS
BAHASA SUNDA
Judul
:
“Murid Tobat”
![]() |
Pengarang:
Alpeni Wulansari
Kelas
: 9f
SMPN
1 KADUHEJO PANDEGLANG
TAHUN
2016-2017
Panjang woy
BalasHapusTolong kasih beri analisis nya😊
BalasHapusPanjang
BalasHapus